Stappenplan voor online marketing in de bouw
Sascha Murk: “We hebben dit boek geschreven omdat we in de praktijk merken dat online marketing voor veel bedrijven in de bouwbranche nog moeilijk is. Bedrijven voelen de noodzaak aanwezig te zijn op platforms als Facebook, LinkedIn en Twitter, maken een account aan en starten met het plaatsen van berichten. Ze nemen daarbij alleen lang niet altijd de tijd om na te denken over hoe ze zichzelf via die media willen presenteren en wie ze willen bereiken. Het gevolg is dat ze veel tijd, geld en energie steken in activiteiten die weinig opleveren.”
Inge Sijpkens: “Dit boek helpt bedrijven om dat te voorkomen. Door de juiste basis te leggen en van tevoren goed na te denken over wie en wat ze willen bereiken en met welke boodschap. Het beschrijft stap-voor-stap hoe je je online helder profileert, naamsbekendheid opbouwt en de (online) mond-tot-mondreclame stimuleert die zo belangrijk is voor je bedrijf. Zodat (potentiële) klanten weten waarom ze jou moeten (blijven) kiezen en niet een ander.”
Praktische voorbeelden
In totaal staan in het boek 41 voorbeelden uit de branche die laten zien hoe andere bedrijven uit de sector het aanpakken. Installateurs, bouwers, projectontwikkelaars, architecten, leveranciers, vastgoedontwikkelaars, woningcorporaties, schilders en makelaars vertellen welke media ze inzetten en waarom. Waar ze tegenaan lopen in de uitvoering, hoe ze dat oplossen en welke resultaten ze boeken.
De opbouw van het boek
Hoofdstuk 1 en 2 beschrijven de veranderingen van de laatste jaren, de invloed van die veranderingen op bedrijven in de branche en welke rol online marketing daarin speelt. Hoofdstuk 3 bespreekt hoe je voor jouw bedrijf je onderscheidend vermogen vindt. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wat is je kracht? Welke waarde voeg je toe? Waarin ben je beter of anders dan je concurrenten?
Hoofdstuk 4 t/m 10 van het boek vormen een concreet stappenplan voor online marketing. Doelgroep analyse, doelstellingen bepalen, een heldere boodschap formuleren, je kanalen kiezen, een plan maken, het intern organiseren. Uiteraard besteden de auteurs daarbij ook aandacht aan het waarom, wat en hoe van de verschillende kanalen, zodat je gedegen keuzes kunt maken en weet waar je moet beginnen als je aan de slag gaat.
Meer info en bestellen
Online marketing in de bouw kost €29 en kan worden besteld via de website www.onlinemarketingindebouw.nl. Op deze website staat tevens een deel van het boek ter inzage online.
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Dordrecht: vergroenen voor leefbaarheid en tegen hittestress
5 nov om 07:30 uurDe gemeente Dordrecht gaat fors investeren in het vergroenen van het centrum. Naast hittestress speelt ook…
Bomen basis van klimaatadaptieve en energievriendelijke stad
31 okt om 07:30 uurVolgens Joris Voeten vormen bomen de basis voor een natuurinclusief, klimaatadaptief en energievriendelijk…
Transformatie: van fabrieksterrein tot cohousinggemeenschap
23 okt om 07:00 uurDe Belgische stad Gent pioniert op het gebied van collectief wonen. Ook kent de stad innovatieve…
Nieuwe studie: bouwen impuls voor stedelijk groen
21 okt om 07:30 uurWat zijn de effecten van verstedelijking op ecosysteemdiensten, zoals groen, koeling en waterretentie, en de…
Lancering nieuw kennisplatform Ruimte voor Bewegen
16 okt om 11:00 uurAcquire kondigt met trots de lancering aan van Ruimte voor Bewegen, een nieuw kennisplatform dat zich richt op…
Dashboard leefomgeving op basis van ‘marktgedragen data’
14 okt om 07:30 uurMet het binnenkort te lanceren Nationaal Dashboard Duurzame Leefomgeving is er een nieuwe tool beschikbaar die…
Met Tweede Groene Ring nieuwe ruimtelijke kansen voor Leiden
9 okt om 07:30 uurOpgaven als de energietransitie, mobiliteit en de enorme woningbouwopgave leggen in elke gemeente een claim op…
Landschapsarchitectuur en beweegvriendelijkheid in Apeldoorn
8 okt om 07:30 uur“Ik heb me altijd gericht op de buitenruimte”, begint landschapsarchitecte Linda Hooijer. “Wat mij aantrok in…
Reactie toevoegen