Yumble in Roermond: attractiepark van de 21e eeuw
Yumble brengt de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van technologie en attracties onder één dak samen. Waar kinderen in het dagelijks leven afwisselend spelen in de realiteit en dan weer kijken naar een scherm, maakt Yumble het nu mogelijk om ín de wereld van het scherm te duiken. En niet alleen te kijken, maar er ook actief aan deel te nemen. Door de inzet van de modernste videoprojectie en motiontechnologie die normaal wordt gebruikt bij concerten en festivals, ontstaat een interactief, dynamisch attractiepark dat nog nergens ter wereld bestaat.
De nieuwste generatie attracties
Yumble heeft 13 verschillende attracties waaronder de 4D-ride van het Nickelodeon-programma 'Mia and me', waarin kinderen Mia helpen in haar strijd tegen de vijanden. Hun score bepaalt het verloop van het verhaal. In ‘Tim’s rescue’ maken kinderen de achtbaanrit van hun leven, maar dan door een virtuele wereld. In de attractie ‘Avatar’ zien kinderen zichzelf terug als een levensecht karakter, door de techniek die Amerikaanse animatiestudio’s gebruiken om animatiepoppetjes tot leven te brengen. Yumble is voor kinderen van 4 tot 15 jaar, maar ook boeiend voor ouders. Het park kiest er bewust voor om geen agressieve spellen of attracties aan te bieden.
Innovatief business model
Yumble combineert een aantal vernieuwende factoren waardoor niet alleen een nieuwe bezoekersbeleving, maar ook een nieuw business model ontstaat. Yumble hanteert een dynamisch prijssysteem op basis van ochtend- en middagshifts. Op drukke dagen loopt de prijs op tot 19,50 euro, op rustige dagen zakt de prijs tot 14,50 euro. Zo kan de bezoeker zelf zijn toegangsprijs bepalen en worden bezoekersaantallen gespreid, waardoor er geen wachtrijen ontstaan. De attracties zijn zo gebouwd dat de content makkelijk te wisselen is. Zo heeft de bezoeker een steeds wisselende ervaring zonder dat een dure investering noodzakelijk is.
Initiatiefnemers Marc Koerts en Daan de Kruijk van Brand New Leisure: “We wilden een attractiepark bouwen dat aansluit bij de huidige wereld van kinderen. We zagen onze kinderen afwisselend spelen in de echte wereld en dan spelen op hun iPad en wilden die werelden samenbrengen. Zo is het attractiepark van de 21e eeuw ontstaan, vanuit de droom om kinderen te verwonderen met nieuwe belevenissen tegen een betaalbare prijs.”
Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Doe mee: hoe denk jij over een gezonde openbare ruimte?
16 feb om 07:30 uurKunnen vuistregels voor de gezonde leefomgeving jou verder helpen? Het RIVM en het ministerie van…
3D-geprinte ode aan iconische Amsterdamse grachtenbrug
15 dec 2023Na een pitch met drie ontwerpers was het kunstenaar Street Art Frankey die een opmerkelijke verbinding ontwierp…
Kantoorgebouw met publieke functies en iconische uitstraling
13 dec 2023In Amersfoort wordt de Oude Rechtbank, gelegen aan het Stationsplein de komende jaren grootschalig…
Architectuur Haarlem vanuit verschillende perspectieven
18 sep 2023Architectuurliefhebbers komen in Haarlem binnenkort volop aan hun trekken. Zo start op 22 september de…
Een optimaal klimaat is een flexibel klimaat
20 jun 2023Kom van die grond af!
26 mei 2023De ruim 18,5 vierkante kilometers plat dak in Rotterdam worden nog te weinig ingezet en de Rotterdamse…
Poortgebouw in Halfweg: van personeelskantine oude suikerfabriek tot moderne bedrijfs- en kantoorruimte
10 mei 2023Met behoud van de kenmerkende robuuste bouwstijl is in het Poortgebouw te Halfweg een moderne werkomgeving met…
KCAP wint aanbesteding in Zürich met 'wijk van de dansende koppels'
8 mei 2023Een voormalig industrieterrein in de buurt van het Zwitserse Zürich gaat door KCAP worden getransformeerd tot…
Reactie toevoegen