Tarkett ontvangt Green Business trofee voor strategische ontwikkeling
Deze prijs geeft de waardering weer voor de betrokkenheid van bedrijven ten aanzien van duurzaamheid. De jury, voorgezeten door Francis Mer, hulde tevens de milieustrategie van Tarkett.
Duurzaamheidstrategie
Sinds 2009 hanteert Tarkett een ambitieuze duurzaamheidstrategie. Deze wordt geïntegreerd in het productontwerp en de impact van de levenscyclus op het milieu als ook in het recyclingproces of verdere verwerking aan het einde van de productlevensduur volgens de Cradle to Cradle® gedachte.
Cradle to Cradle®
Tarkett is het eerste Franse bedrijf dat Cradle to Cradle® certificaten heeft ontvangen voor haar producten. Gelijktijdig heeft Tarkett een doorbraak bereikt in het verbeteren van de binnenluchtkwaliteit met de lancering, begin 2011, van productranges met VOS emissies tien keer lager dan huidige Europese standaarden. Tarkett is toonaangevend voor de vloerenindustrie ten aanzien van binnenluchtkwaliteit en hiermee onderstreept zij haar leiderschap in duurzaamheid.
Tarkett
Met een omzet in 2010 van 1,9 miljard euro is Tarkett marktleider in innovatieve en duurzame vloerbekleding en sportvloeren. Ongeveer 8.200 medewerkers bedienen dagelijks de klanten van Tarkett in 100 verschillende landen met 28 verschillende productielocaties. Sinds januari 2007 zijn de familie Deconinck (50%) en KKR (50%) eigenaar van Tarkett.
Reactie toevoegen