Schindler bereikt hoogste trede CO2-prestatieladder
Zo behoort het stimuleren van zowel in- als externe partijen om duurzaam te produceren en zodoende CO2-uitstoot te reduceren daartoe. Ook dochteronderneming Möhringer liften uit Haarlem werd gecertificeerd voor trede 4 en 5.
Ecologische footprint
Marco van der Broeck, General Marketing Manager Benelux Schindler NV: “Wereldwijd vervoeren we dagelijks miljoenen mensen op evenzoveel locaties. Hierdoor zijn we betrokken bij vele processen, partijen en samenwerkingen. We streven er naar dit alles zo slim en milieuvriendelijk mogelijk te doen. Duurzaamheid staat bij Schindler dan ook hoog op de agenda. We willen met gerichte investeringen en slimme innovaties onze ecologische footprint verkleinen om zodoende het milieu zo min mogelijk te belasten.”
In februari van dit jaar behaalde Schindler al de 3e trede van de CO2-prestatieladder en gaf toen aan voldoende ruimte en kansen te zien voor nog meer verbetering. De afgelopen maanden werden o.a. initiatieven als de invoer van emissievrije voertuigen, revisie van het autobeleid en de verdere optimalisatie van het logistieke proces ingezet. Daarnaast heeft Schindler haar externe partners gestimuleerd deel te nemen aan deze initiatieven en ook zelf soortgelijke initiatieven te ontwikkelen.
“ Het feit dat we binnen een jaar weer een belangrijke stap hebben gezet naar een duurzame organisatie zien wij als een bevestiging en stimulans om deze lijn door te zetten. We zijn er trots op dat we als voorbeeld kunnen fungeren en onze partners stimuleren actief hun eigen CO2-productie in kaart te brengen en te reduceren,” besluit van der Broeck.
Over de CO2-prestatieladder
Middels de CO2-prestatieladder wil ProRail haar leveranciers uitdagen en stimuleren hun eigen CO2-productie in kaart te brengen en te verminderen. De CO2-prestatieladder kent zes niveaus (niveau 0 t/m niveau 5). Per niveau is een vast aantal eisen gedefinieerd waaraan een bedrijf minimaal moet voldoen om dit bepaalde niveau te behalen. Enkele belangrijke voorbeelden hiervan zijn het verkrijgen van inzicht in de eigen carbon footprint (de CO2 uitstoot), het omschrijven van de CO2-reductiedoelstellingen, het communiceren van deze doelstellingen (zowel in- als extern) en het deelnemen aan keteninitiatieven (het samenwerken met collega-bedrijven op gebied van CO2-reductie).
Reactie toevoegen