Piet Boon scoort in Amsterdam ArenA
De uitbreiding en modernisering van het Hoofdgebouw van de Amsterdam ArenA ligt sinds de officiële start op 4 april goed op schema. De modernisering betekent ondermeer een kwaliteitsimpuls van de huidige gebouwvoorzieningen, upgrading van de hospitality ruimtes en verbetering van de veiligheid en toegankelijkheid van het Hoofdgebouw. De ontwerpstudio van designer Piet Boon is gevraagd de inrichting van het Hoofdgebouw vorm te geven.
ArenA 2.0
Naast de upgrading van het Hoofdgebouw heeft de Amsterdam ArenA op het gebied van ICT toepassingen een overeenkomst getekend met Cisco om middels het StadiumVision concept bezoekers van evenementen te voorzien van HD-videocontent en aanvullende informatie. In het hele stadion komen 700 schermen te hangen waarop informatie wordt getoond, gericht op specifieke bezoekersgroepen. Hiermee creëert de ArenA een multimedia ervaring in het stadion met videobeelden en achtergrondinformatie. Op termijn zal dit worden uitgebreid met een draadloos netwerk waarmee de bezoekers bovendien worden voorzien van doelgerichte HD-videocontent op hun smartphone.
Duurzaamheid
Amsterdam ArenA gaat bij het verbeteren van de beleving van haar bezoekers maatschappelijke verantwoordelijkheid niet uit de weg. Zo heeft de ArenA een contract getekend met Nuon voor de levering van stadswarmte en stadskoude, twee uiterst milieuvriendelijke energievormen die worden opgewekt door gebruik van restwarmte van een elektriciteitscentrale en door onttrekking van koud water uit de Oudekerkerplas. Hiermee reduceert de ArenA jaarlijks
Reactie toevoegen