NRW congres over de toekomst van winkelen
Key notes sprekers als Mark McKeon (ceo V&D), Kees de Kort (AFS/ BNR), Marnix Norder (Gemeente Den Haag) en Oedsen Boersma (Corio), geven hun antwoord op de ontwikkelingen in een sterk veranderende winkelmarkt.
Mark McKeon, CEO V&D
Het meer dan honderd jaar oude warenhuis V&D heeft de laatste decennia alle ups en downs meegemaakt die inherent zijn aan de Europese warenhuissector. V&D anno 2011 is echter weer helemaal van deze tijd. McKeon vertelt hoe zijn warenhuis voor het vijfde jaar op rij een groei in marktaandeel kon realiseren. Hoe blijft V&D zo “fit for the future?”
Kees de Kort, macro-econoom
relatief bekende beleggingsnederlander (bbn-er) geworden doordat hij al jarenlang iedere dag op BNR Nieuwsradio een niet door commerciële overwegingen gehinderd persoonlijk commentaar geeft op de gebeurtenissen en ontwikkelingen op de nationale en internationale financiële markten zal de deelnemers een blik op de economische toekomst geven, die er in het geheel niet zonnig uit zal zien.
Marnix Norder, wethouder van Stadsontwikkeling, Volkshuisvesting en Integratie in Den Haag
gaat in op de rol van de overheid in de verschillende scenario’s. Het ene scenario ziet een grote regierol voor de overheid, het andere brengt een zich sterk terugtrekkende overheid in beeld. Wat is zijn visie?
Oedsen Boersma, Head Investment Strategy & Research bij Corio
en voorzitter van de NRW Taskforce Consumentenbeleving in 2010 praat over de noodzaak van beleving in winkelomgevingen. Een consument is niet meer afhankelijk van een fysieke locatie. Blijft de fysieke locatie toch meerwaarde hebben? En is beleving nog wel een vrijblijvende optie?
Het volledige programma is te vinden op www.nrw.nl.
Reactie toevoegen