Linked-in groep van Stedebouw & Architectuur verwelkomt duizendste lid
De stap naar social media zette Colt International anderhalf jaar geleden. Vanuit de blogs werden berichten getwitterd en op Linked-in gezet. Het zorgde voor een enorme boost richting website. “Het aantal bezoekers verdubbelde!”
“Colt – we zijn expert op het gebied van klimaattechniek, brandveiligheid, buitenzonwering, glasconstructies en daglichttechniek – zet social media in om kennis te delen. Communicatie via social media is laagdrempelig. Om te voorkomen dat de content van de communicatie niet te oppervlakkig wordt, zorgen we voor aanvulling in de vorm van bijvoorbeeld gratis white papers. Voorwaarde is wel dat kennis die je uitwisselt onafhankelijk moet zijn. Voldoe je aan die eisen dan zijn social media een prima manier om constructief van gedachten te wisselen met disciplines die in het vakgebied van Colt actief zijn.”
De Linked-in groep van Stedebouw & Architectuur is niet de enige groep van Arts. Ze zit in circa vijftig groepen. De drive om lid te worden van Stedebouw & Architectuur is: kennis delen. “Wat gebeurt er op gebied van stedenbouw en architectuur en hoe kunnen wij daarin een bijdrage leveren als het gaat om kennisuitwisseling. Feitelijk is dat niet anders dan de drive om in andere social media actief te zijn: kennis delen om met z’n allen die kennis op een hoger plan te brengen.”
Reactie toevoegen