Kameleon Sieraden verandert van kleur
Helderwitte vitrines geven aandacht aan de moderne sieraden. De winkel wordt daarnaast energiezuinig verlicht. Met de inzet van Led-verlichting wordt maar liefst 70 procent elektriciteit bespaart. Het ontwerp dingt mee naar de Design in Detail-award, een ontwerpprijs binnen de detailhandel.
De collecties bij Kameleon zijn niet ingedeeld op materiaal en ook niet op hun functie (horloge, ring of oorbel), maar op thema. Zo kent de juwelier bijvoorbeeld de thema’s Kameleon Basic, Kameleon Love (trouw- en relatieringen), Kameleon Power (sterke sieraden met krachtige uitstraling) en de Kameleon Fresh-lijn (fris en vrolijk). Sieraden kies je immers op basis van je stijl en persoonlijkheid, redeneert de juwelier.
‘De banen met kleuren en de uitlichting leiden de klanten als vanzelf naar deze themagebieden’, aldus ontwerper Van Ham. ‘De juiste kleurcombinatie verbetert de daarnaast de winkelbeleving. Op deze wijze wordt het aankoopgedrag van de consument gestuurd en gestimuleerd.’
Akoestiek
De krachtige kleuren binnen de Marmoleum-collectie van Forbo Flooring waren dan ook een belangrijke esthetische aanleiding om voor deze vloerbedekking te kiezen. De andere redenen waren meer praktisch van aard. Van Ham: ‘Bij een juwelier wordt er geregeld met heet metaal gemorst. In verband met brandveiligheid was tapijt dus geen optie. Ook de geluiddempendheid van Marmoleum speelde een rol. Het vermindert het contactgeluid aanzienlijk en verbetert zo de akoestiek.’
Reactie toevoegen