Hoe scoor je met social media in de bouw?
Bedrijven ontkomen tegenwoordig niet meer aan social media. Als ze niet zelf actief zijn met een weblog of Twitter-account dan wordt er wel over het bedrijf geblogd en getweet. Iedereen kent inmiddels de succesverhalen. De minder succesvolle cases zijn echter ook bekend, van bedrijven die ernstige imagoschade opliepen door negatieve berichtgeving op social media of onhandige of geen reacties op posts en tweets.
Het nut en het gebruik van social media In het boek ‘Van weerstand naar transparant’ geven Marjet Rutten en Inge Sijpkens inzicht in het nut en het gebruik van internet en social media in de bouw-, installatie- en vastgoedsector. Het boek bevat handvatten om zonder al te grote tijds- en kosteninvesteringen direct aan de slag te gaan met social media. Het biedt daarnaast voor de meer ervaren gebruiker vernieuwende inzichten, niet in het minst vanwege de vele voorbeelden uit de praktijk.
Het boek gaat onder meer in op het belang van een goede website, waaraan een goede website moet voldoen en hoe bedrijven kunnen zorgen dat ze online goed vindbaar zijn. Daarnaast komt aan bod hoe bedrijven een corporate weblog of online community kunnen starten, wat daarbij komt kijken en hoe zij social media zoals Twitter, Facebook en Linkedin voor hun bedrijf in kunnen zetten. Het hoe en wat van internet en social media wordt onder meer behandeld aan de hand van sprekende en vernieuwende voorbeelden uit de (bouw)praktijk en interviews met koplopers uit de sector.
Meer weten? Kijk op www.internetindebouw.nl. Op de website is het boek te bestellen voor de voordelige voorverkoopprijs van €25 in plaats van €39 ‘Van weerstand naar transparant’ komt medio november uit.
Reactie toevoegen