Steelcase geeft vandaag de aftrap van een jaar dat in het teken staat van haar 100-jarig bestaan. Een tijdperk waarin het bedrijf zich ontwikkelde van lokale leverancier van kantoormeubilair tot een bedrijf dat wereldwijd wordt erkend als vooruitstrevend werkomgevingspecialist.
100 jaar Steelcase: van fabrikant van kantoormeubilair tot wereldwijd toonaangevende werkomgevingspecialist
vrijdag 16 maart 2012
3 min
Het bedrijf is opgericht op 16 maart 1912 onder de naam Metal Office Furniture Company. Het eerste product was de brandwerende metalen prullenbak. In een tijd waarin sigaretten- en pijprokers gewend waren smeulende as en peuken in rieten prullenmanden te gooien, betekende de metalen prullenbak een forse stap voorwaarts met het oog op de veiligheid. Ook vandaag de dag geldt Steelcase nog steeds als vooruitstrevend met zijn productoplossingen gericht op het bedrijfsleven, de gezondheidszorg en het onderwijs. Omdat de manier waarop mensen werken voortdurend aan verandering onderhevig is, doet Steelcase veelvuldig onderzoek naar de behoeften van de werkende mens. De diepgaande kennis vertaalt zich in producten die de productiviteit en het welzijn van medewerkers vergroten en in werkomgevingoplossingen die eraan bijdragen dat organisaties zich positief kunnen onderscheiden in een complexe, interconnected wereld.
100 Dromen, 100 Gedachten, 100 Jaar
De mens centraal
Naast de efficiëntie van de productieprocessen en de kwaliteit van de producten is Steelcase bij haar innovaties en ontwerpen altijd uitgegaan van de menselijke factor, wat ertoe heeft bijgedragen dat Steelcase zich heeft kunnen ontpoppen tot wereldspeler. ‘Vanaf de oprichting van het bedrijf gaat het bij Steelcase om meer dan alleen meubilair’, stelt James Hackett, CEO van Steelcase Inc. ‘Met onze producten ondersteunen we dat mensen prettig, efficiënt en effectief kunnen werken. Het is dan ook niet zozeer het bedrijf Steelcase dat al een eeuw bestaat, als wel de ideeën die aan het bedrijf ten grondslag liggen. Onze honderdste verjaardag willen we daarom vooral aangrijpen om vooruit te kijken naar de vele mogelijkheden en kansen die in het verschiet liggen.’
100 Dromen, 100 Gedachten, 100 Jaar
Vooruitkijkend naar de komende 100 jaar presenteert Steelcase "100 Dreams, 100 Minds, 100 Years" als dialoog over de innovatie die nodig is om te kunnen blijven aansluiten bij toekomstige manieren van werken. Steelcase heeft hiervoor kinderen van over de hele wereld gevraagd door middel van verhalen en kunstwerken uiting te geven aan hoe zij denken dat mensen in de toekomst zullen leven en werken. Een selectie van deze “100 dreams” is vastgelegd in een documentaire die samen met de kunstwerken van de kinderen te zien zal zijn in verschillende Steelcase-vestigingen. Naast kinderen heeft Steelcase ook vooraanstaande leiders en denkers gevraagd hun visie te geven op de manier waarop we in de komende decennia zullen werken. Deze “100 Minds” – waaronder auteur Daniel Pink, architecte Patricia Urquiola en artiest Dale Chihuly – verschaffen tezamen een uniek inkijkje in de toekomst. Selecties van de “100 Dreams” en de “100 Minds” zijn in de vorm van verhalen, tekeningen, foto’s en andere multimedia te zien op de 100.steelcase.com-site. Hier biedt Steelcase iedereen de mogelijkheid zich actief te mengen in de dialoog en zijn of haar ideeën over de toekomst met de wereld te delen.
Reactie toevoegen